BIOGRAFIA
La soprano Audrey Luna, guardonada amb un Grammy, debutarà properament a la Scala de Milà en el paper d’Ariel a The tempest (La tempesta) de Thomas Adès i al Teatre Reial de Madrid en el paper de Madame Mao a Nixon in China (Nixon a la Xina) de John Adams. També interpretarà les Catulli Carmina (Cançons de Catul) i les Carmina Burana de Carl Orff acompanyada per l’Orquestra Simfònica de Dallas i sota la batuta de Fabio Luisi. A més, serà la cover d’Ofèlia a Hamlet de Brett Dean al Metropolitan Opera House i farà de Reina de la Nit a Die Zauberflöte (La flauta màgica) en la producció de Barrie Kosky a Des Moines Metro Opera.
Fa poc Luna va aconseguir el rècord de cantar la nota més aguda que mai s’ha escrit, el la6, a l’escenari del Metropolitan Opera House, fent el paper de Letícia a The Exterminating Angel (L’àngel exterminador) de Thomas Adès, que també va interpretar a l’estrena mundial al Festival de Salzburg i a la Royal Opera House de Covent Garden. Ja havia actuat al Metropolitan Opera House interpretant diferents papers: la Reina de la Nit en el muntatge de Die Zauberflöte (La flauta màgica) que va dirigir Julie Taymor; Nàiade a Ariadne auf Naxos; Fiakermilli a Arabella; Olympia a Les contes d’Hoffmann, i Ariel a The Tempest (La tempesta) de Thomas Adès. Deutsche Grammophon va publicar la seva interpretació d’Ariel en un DVD que va rebre el Diapasó d’or de França i el premi Grammy 2013 al millor enregistrament operístic.
En les darreres temporades ha interpretat Hermione a Orest de Manfred Trojahn; la Reina de la Nit a Die Zauberflöte (La flauta màgica) a l’Òpera de Viena, l’Òpera Còmica de Berlín i el Lincoln Center, en el marc del Festival Mostly Mozart; Madame Mao a Nixon in China (Nixon a la Xina) a la Gran Òpera de Houston; Norina a Don Pasquale a la Fort Worth Opera; Marie a La fille du régiment (La filla del regiment) a l’Òpera de Hawaii, i Venus i Gepopo a Le grand macabre, sota la direcció d’Alan Gilbert, a les seus de la Filharmònica de l’Elba d’Hamburg, l’Orquestra Simfònica de Londres, la Filharmònica de Berlín, la Filharmònica d’Essen i el Konzerthaus de Dortmund.
Darrerament Luna ha ofert recitals amb la Filharmònica de Berlín, l’Orquestra Simfònica de Londres, la Filharmònica de Nova York, l’Orquestra de Cleveland, la Filharmònica de Los Angeles, l’Orquestra Simfònica de San Francisco, l’Orquestra de Minnesota i l’Orquestra Simfònica de Seattle, entre altres. El seu repertori per als recitals inclou el Rèquiem de Brahms, les Carmina Burana d’Orff, el Messies de Händel, Cantatrix Sopranica d’Unsuk Chin, la Simfonia per a soprano i corda de Makris, el Glòria de Vivaldi, el Rèquiem i Le grand macabre de Ligeti, Star-child (Fill de les estrelles) de George Crumb, la Gran missa d’Amy Beach i el Martiri de sant Sebastià de Debussy.
La seva col·laboració amb el compositor Peter Eötvös i el Calder Quartet en la seva nova obra, el cicle The sirens (Les sirenes), ha fet gira per Europa (Zuric, Frankfurt, Madrid i París) i està disponible a BMC Records.