Abraham Cupeiro, constructor i multiinstrumentista d’instruments ancestrals, recupera instruments perduts en el temps i els utilitza per crear noves sonoritats i imbricar-los en músiques que els són alienes. Va estudiar trompeta al Reial Conservatori Superior de Música de Madrid i va completar un màster en música antiga a la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva formació clàssica contrasta amb la seva versatilitat, ja que ha participat en projectes de folk, jazz i música antiga.
Destaca per ser una de les poques persones que toca el càrnix, una trompeta cèltica de l’edat del ferro. També ha rescatat la corna, un instrument de la tradició gallega que tocava el seu avi i que és present a les il·luminacions d’Alfons X. La seva passió per l’organologia el va portar a crear una col·lecció de més de 200 instruments, que presenta a l’espectacle Resonando en el pasado.
Aquestes barreges es poden veure al treball Compromiscuo amb l’acordionista bielorús Vadzim Yukhnevich, així com en obres escrites ex professo per a ell com el Concierto-misterio de Wladimir Rosinskij amb l’Orquestra Simfònica de Galícia.
La seva discografia comença amb Os Sons Esquecidos (Warner Classics, 2017), disc gravat amb la Reial Filharmònica de Galícia. Posteriorment, publica Pangea (Warner Classics, 2020) amb la Royal Philharmonic Orchestra, una col·laboració que es repeteix en el seu darrer àlbum Mythos (Loira Records, 2024).
Al cinema, ha treballat amb Ridley Scott a Gladiator II i ha participat en dues grans produccions de Netflix: La vida en nuestro planeta (2023), de Steven Spielberg, i la pel·lícula bíblica María, amb Anthony Hopkins, en què va interpretar 25 instruments. A més, va compondre la banda sonora de María Solinha i col·labora amb la companyia 14th Street Music, de l’oscaritzat Hans Zimmer.
Cupeiro també destaca en projectes de sensibilització científica com Neuston 3 i en espectacles de moda juntament amb Adolfo Domínguez, cosa que consolida el seu lloc com a artista polifacètic i innovador.