El director Armando Merino (Madrid, 1984), premiat el 2020 amb la primera Beca Kurt Masur de l’International Kurt Masur Institute i l’Òpera de Halle, desenvolupa gran part de la seva activitat artística a Alemanya, Àustria i Suïssa, amb un èmfasi especial en el repertori dels segles XX i XXI. Guardonat el 2021 amb el Premi de Suport a les Arts de Baviera, el 2024 ha dirigit una nova producció de Lady Magnesia de M. Weinberg a l’Òpera Estatal de Baviera, i aquest mateix any s’ha presentat a l’Òpera Estatal de Kassel amb Die Hamletmaschine de Wolfgang Rihm.
Merino ha treballat amb orquestres importants, com la Staatsorchester Kassel, l’Orchestra della Svizzera Italiana, la Staatskapelle Halle, la Deutsche Symphonie-Orchester Berlin, l’Orquestra Estatal de Baviera, l’Orquesta de Cámara de Bellas Artes de Mèxic, la Konzerthausorchester Berlin i la Magdeburgische Philharmonie. Treballa regularment amb agrupacions especialitzades en el repertori actual, entre les quals trobem el Schallfeld Ensemble, der/gelbe/klang, l’mdi ensemble, el NAMES Ensemble, l’Ensemble Interface, el Collegium Novum Züric i l’Ensemble Sillages, i ha participat en festivals com Wien Modern, el Festival d’Òpera de Múnic, Aspekte Salzburg, Dialoge Salzburg, Impuls Festival, MaerzMusik Berlin i Ultraschall Berlin. Així mateix, ha col·laborat amb entitats tan destacades com la Bayerischer Rundfunk, Mitteldeutscher Rundfunk, ARTE TV Cine-Concert i 2eleven music-film, i ha realitzat enregistraments discogràfics per als segells Mode, NEOS i Kairos. Des de 2022 és professor a la Hochschule für Musik und Theater de Múnic.