La curiositat, diversitat i integritat són les característiques principals del treball artístic de Jean-Guihen Queyras. A l’escenari i en els seus enregistraments s’entreveu un artista apassionat i totalment dedicat a la música, l’enfocament del qual, sobre la partitura, reflecteix de manera clara la seva essència.
Els seus acostaments tant a la música antiga –en les seves col·laboracions amb l’Orquestra Barroca de Friburg, l’Akademie für Alte Musik Berlin i Concerto Köln– com a la música contemporània són igualment exhaustius. Ha realitzat estrenes mundials d’obres d’Ivan Fedele, Gilbert Amy, Bruno Mantovani, Michael Jarrell, Johannes-Maria Staud i Thomas Larcher, entre d’altres. Dirigit pel mateix compositor, va gravar el Concert per a Violoncel de Peter Eötvös, el novembre del 2014.
És membre fundador del Quartet Arcanto i forma un conegut trio amb Isabelle Faust i Alexander Melnikov. Un altre col·laborador habitual és Alexandre Tharaud. També du a terme projectes amb Kevyan i Bijan Chemirani, especialistes amb l’instrument de percussió iranià zarb.
La seva versatilitat l’ha portat a nombroses sales, festivals i orquestres, a més de ser convidat com a artista en residència en el Concertgebouw d’Amsterdam, al Festival d’Ais de Provença, Vredenburg d’Utrecht i al Wigmore Hall de Londres, entre d’altres.
Ha tocat amb algunes de les principals orquestres del món, com l’Orquestra de Filadèlfia, l’Orquestra Simfònica de la Ràdio de Baviera i la Gewandhausorchester, entre d’altres, col·laborant amb directors com Iván Fischer, Philippe Herreweghe i Sir Roger Norrington.
Ha interpretat la Integral de les Suites de Bach en el Palau de la Música de Barcelona, i ha tocat amb l’Orquestra de Galícia, l’OBC i l’Orquestra Nacional d’Espanya. El 2019 va actuar a l’Auditori Nacional de Madrid i al Palau de la Música de Barcelona en trio amb Tabea Zimmermann i Daniel Sepec.
Toca un violoncel construït per Gioffredo Cappa el 1696, préstec de Mécénat Musical Société Générale.