El pianista Roger Illa (Manresa, 1985), llicenciat en piano a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), és un dels pocs músics del país amb una àmplia formació acadèmica en praxi històrica i interpretació amb instruments de teclat històrics (clavicordi, clavicèmbal i fortepiano). L’avalen la llicenciatura en Fortepiano per l’ESMUC (2013) i el Màster en Interpretació de la Música Antiga per la UAB (2015).
Ha estat becat doblement per participar a la segona i tercera edicions de l’Académie Européenne de Musique Ancienne de Vannes (2012 i 2013) i ha rebut cursos, classes i masterclasses de pianistes i fortepianistes com Jordi Camell, Francisco Poyato, Arthur Schoonderwoerd, Jos van Immerseel, Claire Chevallier, Sophia Rosoff, Hiroko Sasaki, Stephen Sulich, Elsa Púppulo o Albert Bover, entre d’altres.
Ha fet concerts a Catalunya, Europa i els Estats Units, en marcs com el Festival de Música Antiga de Barcelona o el Festival de Musiques Anciennes de Besançon i Montfaucon. D’altra banda, ha fet diversos tallers i conferències sobre instruments de teclat històrics, interpretació i praxis interpretativa i manuscrits i facsímils, al Conservatori Superior de Música del Liceu, dirigits a estudiants de piano de nivell superior, i a la Universitat Autònoma de Barcelona, dintre del Departament de Musicologia (del qual en va ser becari durant el curs 2013-14), adreçats als estudiants de Grau en Musicologia.
Actualment, combina la tasca de concertista, amb piano modern i instruments de teclat històrics, amb l’activitat pedagògica, en forma de concerts, concerts comentats, classes, masterclasses i conferències. Recentment, Illa ha presentat un dels pocs enregistraments del mercat de la versió pianística de Les set últimes paraules de F. J. Haydn.