Nascuda al comtat de Durham, Sarah Connolly va estudiar piano i cant al Reial Conservatori de Música de Londres, del qual avui és membre. El 2017 va rebre el títol de Dama de l’Imperi Britànic (DBE) en l’acte de celebració de l’aniversari de la reina. Set anys abans havia estat nomenada Comandant de l’Orde de l’Imperi Britànic (CBE) a la Llista d’Honors d’Any Nou. El 2011 la Incorporated Society of Musicians, l’associació professional de músics del Regne Unit, la va homenatjar i li va atorgar el premi Artista musical destacada. A més, el 2012 va ser guardonada amb el premi de cant de la Reial Societat Filharmònica.
Ha cantat als festivals d’Adelburgh, Edimburg, Lucerna, Salzburg i Tanglewood i també al Proms de la BBC, on el 2009 va ser solista a l’última nit. Els seus papers a l’òpera l’han portat per tot el món, des del Metropolitan Opera House fins al Royal Opera House, passant per l’Òpera de París, la Scala de Milà, les òperes de Viena i Munic i els festivals de Bayreuth, Glyndebourne i Ais de Provença.
Durant la temporada 22-23, Connolly tornarà al Royal Opera House en el paper de bruixa Jezibaba en una nova producció de Rusalka i a l’Òpera Nacional d’Anglaterra encarnant Brigitta en una nova producció de Die tote Stadt (La ciutat morta).
Pel que fa a recitals, cantarà The Kingdom (El regne), amb l’Orquestra Hallé i sota la batuta de Sir Mark Elder; A child of our time (Fill dels nostres temps), acompanyada per l’Orquestra Filharmònica de Londres i sota les ordres d’Edward Gardner; la Simfonia n. 2 de Mahler, amb l’Orquestra Simfònica de Londres i la direcció de Sir Simon Rattle i també amb l’Orquestra Filharmònica de l’Elba de la Ràdio del Nord d’Alemanya (NDR) i el director Alan Gilbert; les Kindertotenlieder (Cançons per als infants morts), també de Mahler, amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya dirigida per Ludovic Morlot; lieder de Des Knaben Wunderhorn (El corn màgic de la joventut), amb l’acompanyament de l’Orquestra Simfònica de Bournemouth i la direcció de Mark Wigglesworth; les Lieder eines fahrenden Gesellen (Cançons d’un company de viatge), amb l’Orquestra Simfònica i el Cor de Ràdio Televisió Espanyola i sota la batuta de Josep Pons, i Das Lied von der Erde (La cançó de la Terra), amb l’Orquestra Nacional de Lille i el director Alexandre Bloch i també amb l’Orquestra Filharmònica de Boston i la direcció de Benjamin Zander.
Durant la temporada 22-23, Connolly també supervisarà una residència amb la Royal Northern Sinfonia i oferirà recitals al Wigmore Hall, el Festival Internacional de Lied de Zeist, els festivals de lied de Leeds i Oxford i el Festival Three Palaces de Malta.