Repertori
Olivier Messiaen: “Le baiser de l’enfant Jésus” de Vingt regards sur l’enfant Jésus (1945) 11′
György Ligeti: L’escalier du diable i White on White del cicle Études (1985-2001) 11′
Fanny Mendelssohn: Melodie, op. 4 n. 2 (1847) 2′
Fanny Mendelssohn: Über allen Gipfeln ist Ruh de Sis lieder, op. 7, arr. Albert Cano Smit (1835) 2′
Ludwig van Beethoven: Sonata n. 32 en do m, op. 111 (1821-1822) 25′
Artistes
Albert Cano Smit, piano
Programa
En aquest recital per a piano, el catalanoholandès Albert Cano Smit explora universos divergents amb peces de les darreres avantguardes del segle XX (Messiaen, Ligeti) i amb obres de la compositora Fanny Mendelssohn. Un cas a part resulta la sonata n. 32, op. 111 de Beethoven, que ha fet córrer rius de tinta. Entre d’altres, de la ploma de Thomas Mann, que va utilitzar la darrera sonata del músic de Bonn, el seu testament pianístic, com a motiu central de la novel·la Doctor Faustus. I amb raó, atesa la llibertat formal de la peça musical, fruit de l’inconformisme revolucionari del compositor.