Repertori
Wolfgang Amadeus Mozart: Quartet n. 1 per a flauta, violí, viola i violoncel en Re, K. 285 (1777) 14’
Amy Beach: Tema i variacions per a flauta i quartet de corda, op. 80 (1916) 20’
Claude Debussy: Six Épigraphes antiques per a flauta, violí, viola i violoncel (transc. de Bernard Charpron) (1914) 15’
Artistes
Vlad Stanculeasa, violí
Natalia Mediavilla, violí
Aine Suzuki, viola
Charles-Antoine Archambault, violoncel
Francisco López, flauta
pROGRAMA
Reunió de compositors precoços que pogueren rebre –malgrat les circumstàncies, no sempre fàcils– una educació musical. La biografia mozartiana, potser la més popular, parla de la incidència del pare i dels molts viatges que el compositor va haver d’emprendre, durant els quals va escriure algunes de les seves obres. És el cas de l’expressiu i elegant Quartet n. 1 per a flauta i corda, creat mentre feia una estada a Manheim en companyia de la seva mare.
El Tema i variacions per a flauta i quartet de corda és una de les moltes composicions per a conjunt de cambra que la nord-americana Amy Beach va concebre al llarg d’una carrera prolífica, reconeguda internacionalment per obres com la simfonia “Gaélique”. La flauta, instrument antic i fins i tot mític –associat al déu Pan des de l’inici per Debussy– és protagonista dels seus Six epigraphes antiques. Una obra evocadora i minimalista, de regust intemporal, que compon un retaule amb estampes d’incontestable bellesa.