Repertori
Manuel de Falla: Siete canciones populares españolas (1914) 15′
Benjamin Britten: “Four Sea Interludes” de l’òpera Peter Grimes, op. 33a (1945) 17′
John Tavener: The Lamb (1982) 4′
Francis Poulenc: Stabat Mater (1950) 32′
Artistes
Stephanie Childress, direcció
Alexandra Lowe, soprano
Cor Jove de l’Orfeó Català i Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Programa
La veu tindrà un protagonisme capital en el concert que inauguren les Set cançons populars de Manuel de Falla, qui volgué renovar el llenguatge musical submergint-se en el folk, com, en altres latituds, també havien fet Stravinsky o Bartók.
Els “Four Sea Interludes” de Benjamin Britten, procedents de la seva òpera Peter Grimes, són peces orquestrals amb títols manifestament vinculats a la lluminositat o meteorologia marina, en què el poder al·lusiu de l’orquestra permet que l’oient s’hi pugui traslladar.
El tema The Lamb de John Taverner, compost per a cor el 1984 amb text del poeta William Blake, ressona encara enigmàtic i potser també recent en la memòria cinèfila de l’oient per la seva presència a La grande bellezza (2013) de Paolo Sorrentino.
La incidència de la veu en la vida afectiva s’evidencia d’una actualitat manifesta a l’Stabat Mater de Francis Poulenc. Menys programat sens dubte que el de Pergolesi, refereix, amb tot, el dolor experimentat en primeríssima persona davant la mort d’un ésser estimat.