Repertori
Gioachino Rossini: El barbero de Sevilla (Il barbieri de Siviglia). Obertura (1816) 7’
Francisco Asenjo Barbieri: El barberillo de Lavapiés. Selecció (1874) 12’
Giacomo Puccini: La Bohème. Suite (1896)
Amadeo Vives: Bohemios. Selecció (1904) 11’
Giuseppe Verdi: La Traviata. Preludi (1852) 4’
Ruperto Chapí: La Revoltosa. Preludi (1897) 5’
Artistes
Els Pirates Teatre
Banda Municipal de Barcelona
Rafael Agulló, direcció
Programa
LES SESSIONS D’AQUEST CONCERT SERAN SESSIONS RELAXADES. LES NORMES RELACIONADES AMB EL SOROLL I EL MOVIMENT EN LA SALA SÓN MÉS RELAXADES I TAMBÉ POT HAVER-HI PETITS AJUSTAMENTS EN LA LLUM, EL SO, ETC. PER ADAPTAR-SE MILLOR AL BENESTAR DE QUALSEVOL TIPUS DE PÚBLIC. AQUEST TIPUS DE SESSIONS ESTAN ADREÇADES A TOTES LES PERSONES I FAMÍLIES QUE PREFEREIXEN O GAUDEIXEN D’UNA ATMOSFERA MÉS RELAXADA, REDUINT AIXÍ ELS NIVELLS D’ANSIETAT I CONVERTINT-HO EN UNA MILLOR EXPERIÈNCIA (FAMÍLIES AMB NENS, PERSONES AMB ALZHEIMER, PERSONES AMB AUTISME, ETC.).
La BMB i Els Pirates Teatre presenten un interessant joc de miralls entre l’òpera i la sarsuela.
El primer, amb El barber de Sevilla de Gioachino Rossini i El barberillo de Lavapiés de Francisco Asenjo Barbieri. La sarsuela de Barbieri és una divertida paròdia del gran èxit operístic de Rossini: l’embolicada trama amorosa i les notables diferències entre les classes populars i l’aristocràcia es traslladen de l’esplendorosa capital andalusa al pintoresc barri madrileny de Lavapiés.
El segon, amb La bohème de Giacomo Puccini i Bohemios d’Amadeu Vives. Ambdues parteixen de la novel·la Scènes de la vie bohème d’Henri Murger i expliquen les desventures d’uns joves artistes a l’alegre París del segon quart del segle xix.
I, finalment, trobem La traviata de Giuseppe Verdi i La revoltosa de Ruperto Chapí. Músiques que parlen de les aventures amoroses d’una parella i, especialment, de les seves poderoses protagonistes femenines: Violetta i Mari Pepa.