Artistes
Constanza Brnčić, direcció
Col·laboracions artístiques:
Blanca Tolsà, ballarina i coreògrafa
Alfredo Costa Monteiro, músic i poeta
Tristán Pérez-Martín, realitzador de vídeo i fotògraf
Beatriz González Magadán, concepció artística i ajudant de direcció
Adrià Juan, Constanza Brnčić i Beatriz González Magadán, il·luminació i espai escènic
Bàrbara Raubert, acompanyament artístic
Ariadna Miquel, producció
Agraïments: María Vadell i l’equip de Gràcia Territori Sonor, Sara Ojanguren, Albert Tola, Roberto Fratini.
Programa
A la novel·la Locus Solus, de Raymond Roussel, un grup de curiosos recorre el palau i els jardins de l’inventor i excèntric col·leccionista Canterel. Dels seus invents, dos els criden especialment l’atenció: la resurrectina i el vitalium, unes substàncies que ressusciten els difunts.
Aquesta peça és una segona aproximació al tema de l’evanescència de la memòria, en particular, a l’obsolescència dels sistemes de registre i els sistemes d’ordenació: els arxius. A partir d’alguns registres d’enregistraments —31 còpies de cintes de casset extretes de la casa del desaparegut músic Víctor Nubla— ens proposem subvertir l’arxiu, alterar-lo, fins i tot, falsificar-lo, per qüestionar certes lògiques de conservació de la memòria i poder retornar a la vida, tal com fan la resurrectina i el vitalium, indicis fugaços, traces que es confonen, es barregen i es creuen amb altres desitjos i activitats mnemòniques. El que ens interessa explorar és el fet d’extreure quelcom d’un arxiu o microcosmos i com aquests elements poden configurar un nou discurs, un altre context: un futurible.
Escenes, la proposta de trobada entre disciplines artístiques de L’Auditori, ha encarregat aquest espectacle prenent com a fil discursiu el relat artístic «mort o retorn», que inspira la temporada 2022-2023.
Aquest projecte neix el 2022 fruit de la col·laboració entre el Museu de la Música, El Graner – Fàbrica de Creació, Gràcia Territori Sonor, i Constanza Brnčić i el seu equip artístic, en el marc del programa Creació i museus de l’ICUB, i va ser presentat en una primera peça a l’Espai 5 de L’Auditori en el context del Festival Grec 2022.
En aquesta segona peça, s’ha continuat amb la recerca encetada aleshores sobre l’arxiu, la memòria i l’evanescència dels suports materials.
Amb la col·laboració de: