Repertori
Obres de GUILLAUME DE MACHAUT, SOLAGE, ALEXANDER AGRICOLA, ANTOINE BRUMEL, NICOLAS GOMBERT, CIPRIANO DE RORE i CARLO GESUALDO
Artistes
Graindelavoix
Björn Schmelzer, direcció
Programa
A principis del segle XIX, l’escriptor i crític musical E.T.A. Hoffmann va parlar de com l’art de Beethoven va obrir la música a “allò monstruós i incommensurable”. Per descriure més clarament com el compositor alemany havia transformat la manera d’escriure música i per definir aquesta “monstruositat”, Hoffmann va establir una comparació amb les obres d’artistes plàstics de finals del segle XV i principis del XVII, com Bosch, Brueghel i Callot. En l’imaginari del crític musical, els compositors de la mateixa època no eren comparables ja que la música d’aquell temps era d’una austeritat i un equilibri totalment oposats als pintors esmentats, i també a Beethoven. Graindelavoix posa en dubte aquesta idea d’una manera radical i contundent, fent sonar les músiques de compositors com Guillaume de Machaut, Solage, Alexander Agricola, Antoine Brumel, Nicolas Gombert, Cipriano De Rore, Carlo Gesualdo i d’altres menys coneguts. Tots ells conformen una munió de monstres de l’art musical, d’entre finals de l’edat mitjana i el naixement de la polifonia renaixentista, que de ben segur no deixarien indiferent el públic del segle XIX com tampoc ho faran amb el del XXI.
Descarregues