Repertori
Dmitri Xostakóvitx: Marxa de la Suite per a orquesta de varietats (1956) 3’
Richard Wagner: Marxa festiva de l’òpera Tannhäuser (1845) 7’
Charles Gounod: Marxa fúnebre per a una marioneta (1872) 5’
Piotr Ílitx Txaikovski: Marxa eslava, op. 31 (1892) 10’
Giusseppe Verdi: Marxa triomfal de l’òpera Aïda (1872) 6’
Edward Grieg: Marxa dels nans de la Suite lírica (1891) 4’
Edward Elgar: Marxa n. 1 de Pompa i circumstància (1901) 7’
Louis Armstrong: When the Saints go marching in (1937) 4’
Artistes
Banda Municipal de Barcelona (BMB)
Rafael Agulló, direcció
Els Pirates Teatre
Programa
LES SESSIONS D’AQUEST CONCERT SERAN SESSIONS RELAXADES. LES NORMES RELACIONADES AMB EL SOROLL I EL MOVIMENT EN LA SALA SÓN MÉS RELAXADES I TAMBÉ POT HAVER-HI PETITS AJUSTAMENTS EN LA LLUM, EL SO, ETC. PER ADAPTAR-SE MILLOR AL BENESTAR DE QUALSEVOL TIPUS DE PÚBLIC. AQUEST TIPUS DE SESSIONS ESTAN ADREÇADES A TOTES LES PERSONES I FAMÍLIES QUE PREFEREIXEN O GAUDEIXEN D’UNA ATMOSFERA MÉS RELAXADA, REDUINT AIXÍ ELS NIVELLS D’ANSIETAT I CONVERTINT-HO EN UNA MILLOR EXPERIÈNCIA (FAMÍLIES AMB NENS, PERSONES AMB ALZHEIMER, PERSONES AMB AUTISME, ETC.).
La cadència de la marxa, generalment binària, és una de les més populars i engrescadores. La que inaugura la Suite per a orquestra de varietats que Dmitri Xostakóvitx va compondre el 1956 és un exemple sensacional del tarannà festiu d’un gènere que també pot adquirir aires solemnes, com a la marxa que Wagner compongué per a Tannhäuser, i fins i tot fúnebres, com la de Charles Gounod “per a una marioneta”.
La marxa posseeix la qualitat màgica de connectar persones i pobles, aquest és el cas de la Marxa eslava de Piotr I. Txaikovski. Certament, a l’imaginari popular queden instal·lades melodies tan grandiloqüents o memorables com la marxa triomfal de l’òpera Aïda, la marxa “dels nans” de la Suite lírica de Grieg o la composta per Elgar a Pompa i circumstància. Donant peu a una infinitat de variacions jazzístiques, la conclusió del concert se celebrarà amb When the Saints Go Marching In de Louis Armstrong.
Amb el suport de la Unió Europea a través del Programa Interreg VI-A Espanya-França-Andorra (Poctefa 2021-2027).