Repertori
Frank Bridge: Sonata per a violoncel i piano en re m, H. 125 (1913-17) 25’
Benjamin Britten: Tema “Sacher” per a violoncel sol (1976) 2’
Frank Bridge:
Spring Song per a violoncel i piano en Sol major, H. 104 n. 2 (1912) 3’
Mélodie per a violoncel i piano en do # m, H. 99 (1911) 4’
Scherzo per a violoncel i piano en re m, H. 19a (1902) 4’
Benjamin Britten: Sonata per a violoncel i piano en Do major, op. 65 (1961) 26’
Artistes
Sheku Kanneh-Mason, violoncel
Isata Kanneh-Mason, piano
Programa
Malgrat la seva joventut, Sheku i Isata Kanneh-Mason –dos dels set germans d’una família de músics britànics– són ja estrelles globals amb una trajectòria sòlida en formacions de cambra, gairebé sempre familiars. En aquest concert a duo exploren una relació creativa fascinant i complexa: la del mestre amb el seu alumne. Frank Bridge, el mestre, fou violista en diversos quartets i director d’orquestra abans de dedicar-se plenament a la composició. Benjamin Britten, l’alumne, va ser una figura central de la música anglesa i europea del segle XX.
DESCARREGA EL PROGRAMA DE MÀ AQUÍLes quatre obres del concert revelen diferents cares de la creació. La Sonata per a violoncel i piano en dos moviments, escrita entre 1913 i 1917, és el pont entre una estètica innocent i despreocupada i les angoixes de la Gran Guerra, que va afectar molt profundament Bridge. En contrast, sentirem el brevíssim Tema Sacher de Benjamin Britten, escrit per a un projecte col·lectiu que el violoncel·lista Mstislav Rostropóvitx va encarregar a diversos compositors en homenatge al director suís Paul Sacher. Tornem a Bridge per escoltar la Spring Song, extreta de les Four Short Pieces, com si fos una obra independent, i la Mélodie juntament amb l’Scherzo, que és la revisió d’una obra anterior. La Sonata per a violoncel de Britten, una de les cinc obres que aquest va dedicar a Rostropóvitx, tanca el cercle.