Els germans Baschet van desenvolupar les seves escultures sonores i instruments experimentals a principis dels 50 alhora que naixia l’electroacústica -Musique concrète- gràcies a la tecnologia de les cintes magnetofòniques. La primera patent dels Baschet de 1958 ja incloïa la possibilitat d’afegir un micròfon de contacte per connectar-hi a un dispositiu de cinta defectes d’eco (Tape Loop Delay). Ara tornem a abordar aquesta possibilitat convidant-vos a explorar aquest procediment amb el Kit Multitímbric Baschet i diversos radiocassets amb cintes de loops, tocant-hi al damunt, tornant a enregistrar, modificant la velocitat/tonalitat dels loops, etc., jugant amb la lògica recursiva característica del primer minimalisme experimental.
A més de tocar i jugar amb el so, l’activitat inclou una petita contextualització sobre l’obra Baschet i el funcionament del Kit Multitímbric, així com una demostració del procés de transformació d’un casset normal i corrent en un que permet enregistrar bucles d’uns sis segons. Els assistents poden dur cintes de casset per modificar-les si així ho desitgen.
Aforament limitat a 10 persones per sessió.
Activitat en el marc de la mostra ‘Un espai per un temps: Escoltes divergents’ i de l’exposició temporal ‘Escoltar amb les mans. Suports obsolets, missatges efímers’.
A càrrec de Martí Ruiz i Carulla (Laboratori d’Art Sonor de la Facultat de Belles Arts – tallerbaschet.cat)
Activitat complementària al projecte ‘Escoltes divergents: estudis sobre desnaturalitzacions del moviment i del so’, a cura de la coreògrafa Georgia Vardarou i presentat en el marc del programa Creació i Museus en col·laboració amb El Graner – Fàbrica de creació de dansa i arts vives.