Repertori
Johann Sebastian Bach:
Wir müssen durch viel Trübsal (Cal que passem molt de sofriment per entrar al Regne de Déu), BWV 146 (1726-28) 35′
Ich lasse dich nicht, du segnest mich denn (No et deixaré fins que no em beneeixis), BWV Anh. 159 (1735) 5′
Gott soll allein mein Herze haben (Només Déu tindrà el meu cor), BWV 169 (1726) 22′
Artistes
Solistes Salvat Beca Bach
Mercedes Gancedo, soprano
Lara Theresa Morger, alto
Oriol Guimerà, tenor
Pau Armengol, baix
Cor BZM – Acadèmia Bachcelona (Marc Díaz, preparació)
BACHCELONA Consort
Daniel Tarrida, orgue
Shunske Sato, violí solista i direcció
Programa
Per a tot amant de la música, Bach és el necessari “pa de cada dia” –i per això són possibles projectes tan transversals i originals com el festival Bachcelona. Forma part de la seva vida quotidiana amb tota naturalitat, com per al compositor ho fou, durant un llarg i continuat període de la seva vida, la composició de cantates per a diferents usos litúrgics i profans.
PROGRAMA DE MÀEls solistes de la beca Bach-Fundació Salvat i el cor BZM acompanyats del Bachcelona Consort ens presenten tres cantates del kantor de Leipzig: la BWV 146 i la BWV 169. Les dues obres comparteixen la tan bachiana idea de la reutilització. En la primera simfonia, Bach fa ús del seu Concert per a clavecí en re menor BWV 1052, i, en els moviments inicials de les dues següents, d’un altre concert per al mateix instrument, però en Mi, catalogat com a BWV 1053, que a la vegada ja és una reinterpretació d’un altre concert solista escrit per a flauta o oboè en el paper principal.