Repertori
Clara Iannotta: Dead Wasps in the Jam-jar (i)
Violí 3’ 20´´
Natacha Diels: Symbiosis II
Violi, violoncel, piano i ordinador 8’
Bryan Jacobs: Dis Un Il Im Ir
Flauta, piano i midi keyboard 5’
Clara Iannotta: D´ après
Flauta, clarinet, piano, percussió, violí, viola i violoncel 8’
Clara Iannotta: The people here go mad. They blame the wind
Clarinet, violoncel i piano 10’
Daniel Moreira: Countdowns
Flauta, clarinet, saxo, trompa, trompeta, trombó, percussió, piano, viola i violoncel 7´
Daniel Moreira: Rhythmic Study 4b – Ludvan ven Beethowig
Piano o 2 toy pianos 3´
Artistes
Ophélie Derieux, flauta
Víctor de la Rosa Llorente, clarinet
Tere Gómez, saxo
Marc Garcia, trompa
Ramon Figeras, trompeta
Héctor Penades, trombó
Ismael Azidane, percussió
Lluïsa Espigolé, piano
Haize Lizarazu, piano
Elena Rey, violí
Nina Sunyer, viola
Mónica Marí, violoncel
Lorenzo Ferrándiz, direcció
Pablo Carrascosa Llopis, direcció artística i electrònica
Programa
CrossingLines presenta un retrat suggeridor de diversos autors del panorama internacional actual.
DESCARREGA EL PROGRAMA DE MÀ AQUÍClara Iannotta treballa en una música que explora els registres extremadament subtils i els llindars de l’escolta, fent servir sovint l’amplificació d’harmònics per fer audible el procés de caiguda del senyal acústic o l’extinció de la ressonància dels cossos vibrants. La fascinació per la poesia de Dorothy Molloy nodreix diverses obres del seu catàleg, com Dead Wasps in the Jam-jar, música concebuda per a ser intercalada entre els moviments de la Partita n. 1 de J. S. Bach i elaborada a partir de la Corrente d’aquesta peça, i com The people here go mad. They blame the wind, obra que tanca un cicle especialment centrat en el ressò de les campanes i els mecanismes de les caixes de música. D’après, per a ensemble, forma part d’una trilogia basada en la fascinació per la suspensió de la ressonància del carilló de Freiburg, i de com la memòria sonora pot transformar-se a través de la repetició.
Dues obres del brasiler Daniel Moreira clouen el concert. Countdowns, peça que es basa en el compte enrere com a generador de potencialitats dramàtiques, i Rhythmic etude 4b, un original procés de desconstrucció amb instruments de joguina que revisita Für Elise de Luwdig van Beethoven com a infame producte de masses.