Repertori
Sofía Martínez: Utopia (2019) 4′
Camille Saint-Saëns: Concert per a violoncel n. 1 en la m, op. 33 (1872) 19′
W. A. Mozart: Simfonia n. 40 en sol m, KV 550 (1788) 35′
Sergéi Prokófiev: Simfonia n. 1 “Clàssica” en Re, op. 25 (1917) 15′
Artistes
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Sol Gabetta, violoncel
Elim Chan, direcció
Programa
Compostes durant l’estiu del 1788 i interpretades al llarg de la seva última gira a Alemanya l’hivern del 1789, les tres últimes simfonies de Mozart són, sens dubte, una de les aportacions fonamentals del classicisme al repertori orquestral. Tràgica i lluent alhora, la Simfonia en sol m ha estat un model de pathos i rigor clàssic per a tota la generació romàntica, un punt de referència que podem resseguir a les simfonies de Mendelssohn, Schubert i Schumann.
DESCARREGA EL PROGRAMA DE MÀ AQUÍÉs, de fet, l’interès per la vivor dels motlles clàssics, i particularment per l’estil i el color orquestral de Mozart i Haydn, el que va impulsar Serguei Prokófiev a compondre la seva primera simfonia, obra de referència del repertori neoclàssic.
El Concert per a violoncel n. 1 de Camille Saint-Saëns ocupa un lloc indiscutible en el repertori per a violoncel com una de les obres de referència, fins al punt de ser l’obra que va atorgar més projecció a l’autor. Capdavanter pel que fa a la seva concepció formal, integra en un sol moviment tres seccions clarament diferenciades.
Encapçala el concert Utopia (2019), de la compositora basca Sofía Martínez, obra estrenada per l’Orquestra Simfònica de Bilbao el 2019 passat.