BIOGRAPHY
Va començar la seva carrera amb El Príncep d’Homburg, de Henze, a l’òpera de Berlín i Doctor Faust, de Busoni, a Lió. Des d’aleshores ha cantat al Chatelet i La Bastilla de París, a les òperes de Gènova, Amsterdam, Maggio Musicale de Florència, Ginebra, Colònia, Lió, Madrid, Zuric, Hamburg i al Festival de Salzburg, entre d’altres.
Ha col·laborat amb la Filharmònica de Viena, la Filharmònica de Berlín, l’Orquestra de la Suisse Romande, l’Orquestra de París, l’Orquestra Nacional de França, l’Orquesta dell’Academia di Santa Cecilia, l’Orquestra del Concertgebouw d’Amsterdam, l’Orquestra Simfònica de Londres, l’Orquestra Simfònica Alemanya de Berlín i amb directors com Harnoncourt, Gardiner, Eschenbach, Nagano, Dohnányi, Byschkov, Rattle, Thielemann, Metha, Muti, Jacobs, Christie o Herreweghe.
Ha cantat papers importants com el de Fígaro (El barber de Sevilla, Rossini), Ulisses (La tornada d’Ulisses a la pàtria, Monteverdi), Orfeu (La faula d’Orfeu, Monteverdi), Senyor Giovanni (Senyor Giovanni, Mozart), Wolfram (Tannhäuser, Wagner), Wozzeck (Wozzeck, Berg), Dr. Schön (Lulu, Berg) i Golaud (Pelléas et Mélisande, Debussy), entre d’altres. També ha estrenat diverses òperes de grans compositors actuals a Amsterdam, Hamburg i al Festival de Bregenz, i ha gravat més de 50 treballs al llarg de la seva dilatada carrera.
En el camp del lied, ha presentat la seva adaptació del Schwanengesang de Schubert a La Monnaie de Brussel·les, la Komische Oper de Berlín, el Theater an der Wien de Viena i la Norske Opera d’Oslo.
Les seves actuacions més recents inclouen el paper de Sprecher de La Flauta màgica a La Monnaie, amb Romeo Castellucci; l’estrena de Benjamin, la nova òpera de Peter Ruzicka, a l’Òpera d’Hamburg; Schlagt sie tot! de Bo Holten a Malmö; els Gurrelieder de Schönberg a Tòquio, dirigit per Sylvain Cambreling; l’estrena d’una obra de Matthias Pintscher, amb Kent Nagano, a la Tonhalle-Orchester Zürich, així com Les quatre estacions de Haydn amb l’Orquestra Filharmònica de Berlín i Vladimir Jurowski.