BIOGRAPHY
La influència i la visió musicals de Kazushi Ono avarca i connecta diferents continents i cultures, amb càrrecs de director musical de l’Orquestra Simfònica Metropolitana de Tòquio (OSMT) i l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), així com de director artístic del Nou Teatre Nacional de Tòquio (NTNT). En una extensa gira per Europa amb l’OSMT, el 2015 va visitar sis ciutats en onze dies. El 2019 va portar l’OBC al Japó amb una nova producció de Turandot per al NTNT, a més d’oferir concerts orquestrals.
És un apassionat de la nova creació i ha encarregat un gran nombre d’obres i projectes, com Hibiki, de Mark-Anthony Turnage, que va debutar al Suntory Hall de Tòquio abans de presentar-se als Proms de la BBC del 2017. A iniciativa seva el NTNT va dedicar un cicle a compositors japonesos, que fins ara ha inclòs òperes com Asters, d’Akira Nishimura (2019), i A Dream of Armageddon, de Dai Fujikura (2020).
Ono es va consagrar internacionalment amb orquestres com l’Orquestra Simfònica de Londres, l’Orquestra Simfònica de la BBC, l’Orquestra Filharmònica de Londres, la Filharmònica de Brusel.les, l’Orquestra de París, l’Orquestra de la Suisse Romande, la Filharmònica de Seul i l’Orquestra Simfònica de Houston, interpretant el repertori rus com “un concert de primera classe ple d’emocions tempestuoses, de bellesa fràgil i de grandesa de gran format”, segons constata el Houston Chronicle.
Del 2008 al 2017, Ono va ser director principal de l’Òpera Nacional de Lió, i es va guanyar fama internacional amb interpretacions emblemàtiques d’obres com El jugador, de Prokófiev; Lulú, de Berg, i Parsifal, de Wagner. Entre els últims èxits operístics hi ha Jeanne d’Arc au Bûcher, d’Honegger, amb la direcció de Romeo Castellucci (l’última producció d’Ono a Lió, que es va reestrenar al Teatre Real de la Monnaie de Brussel·les); l’estrena el 2017 de Der Mieter (L’inquilí); d’Arnulf Hermann, a l’Òpera de Frankfurt, i L’àngel de foc, de Prokófiev, a Varsòvia i al Festival d’Aix-en-Provence (dirigit per Mariusz Treliński). Recentment ha estat nomenat nou director titular de l’Orquestra Filharmònica de Brussel·les, càrrec que ocuparà a partir de la temporada 22-23.
Abans del seu nomenament a Lió, Kazushi va rellevar Antonio Pappano en la direcció musical del Teatre Real de la Monnaie (2002-2008). El 2017 va ser condecorat com a “Officier de l’ordre des Arts et des Lettres” per la ministra de Cultura de França Françoise Nyssen, i el gener del 2015 va rebre el prestigiós premi Asahi per la seva contribució al desenvolupament i el progrés de la societat nipona.
Gràcies a les empreses que donen suport al mestre Kazushi Ono: