BIOGRAPHY
La polifacètica música i violinista Lidia Vinyes-Curtis, va estudiar cant líric amb el mestre J. Sirena i es va especialitzar en violí barroc i música antiga al Conservatori Superior de Toulouse i a la Schola Cantorum Basiliensis. Actualment treballa com a violinista a l’Orquestra Barroca Catalana, Al Ayre Español i a l’Ensemble baroque de Limoges, entre d’altres formacions barroques.
El 2013 va guanyar la Bachwoche de la Bachakademie de Stuttgart i es va convertir en solista habitual del director H. Rilling per a les passions i cantates de J. S. Bach a la sala Txaikovski de Moscou, a la Thomaskirche de Leipzig i al City-Hall de Hong-Kong. També va interpretar aquest repertori, convidada pel mestre belga S. Kuijken, per Alemanya i Bèlgica així com de gira pel Japó. És col·laboradora habitual de l’together Bach-Vokal de Stuttgart amb l’organista i director K. Johannsen.
El seu camí per l’òpera comença amb J. Pons, interpretant a Pirene de l’Atlantis de M. de Falla amb l’Orquestra Nacional d’Espanya (ONE). Debuta al Gran Teatre del Liceu amb el paper d’Ascanio de Benvenuto Cellini produït per T. Gilliam, al Teatre dels Camps Elisis amb J-C. Malgoire, al Teatre de la Zarzuela cantant Barroc espanyol i al Teatro Real en la producció de Rodelinda de Händel dirigida per I. Bolton, obra que també interpreta a l’Òpera de Caen i a l’Òpera de Lió dirigida per E. Haïm. El Liceu la convida de nou per cantar Annio de La Clemenza di Tito, produïda per D. McVicar, entre d’altres.
Ha estat dirigida també per G. Dudamel amb qui va cantar la Ninth de Beethoven així com obres de Mendelssohn amb la Mahler Chamber Orchestra al Festival de Perelada. A L’Auditori de Barcelona també va interpretar la Ninth de Beethoven amb K. Ono i la Cantata BWV 170 amb J. de la Rubia i L’Orquestra Barroca Catalana. Juntament amb l’arpista Manuel Vilas, ha gravat una sèrie de Tonos Humanos del s. XVII espanyol per al segell Naxos, i amb l’Orquestra Simfònica de la BBC l’obra d’E. Granados Goyescas per a Harmonia Mundi.