BIOGRAPHY
La soprano Siobhan Stagg és una de les cantants joves més excepcionals que han sortit d’Austràlia en els darrers anys. Després de graduar-se a la Universitat de Melbourne, Stagg va iniciar la seva carrera al Projecte de Joves Cantants del Festival de Salzburg i com a solista de l’Òpera Alemanya de Berlín.
Stagg ha interpretat el paper protagonista de Cendrillon a l’Òpera Lírica de Chicago; ha fet de Pamina a la Royal Opera House de Covent Garden; de Sophie a Der Rosenkavalier (El cavaller de la rosa) a l’Òpera de Zuric; de Mélisande a l’Òpera de Dijon i l’Òpera Victoriana d’Austràlia (paper pel qual va ser guardonada amb el premi Green Room a la millor protagonista d’una òpera); de Gilda, Blonde i Cordelia a Lear, d’Aribert Reimann, a l’Òpera Nacional d’Hamburg; de Nàiade a Ariadne auf Naxos a l’Òpera Nacional de Baviera; de Blonde a l’Òpera Nacional dels Països Baixos; ha actuat en muntatges escenificats del Rèquiem de Mozart al Festival d’Ais de Provença; ha fet de Woglinde a l’Òpera Nacional Alemanya i també de Morgana a Alcina i de Marzelline a Fidelio al Gran Teatre de Ginebra.
En concert, Stagg va debutar, acompanyada de l’Orquestra Simfònica de Londres i sota la batuta de Kirill Karabits, interpretant la Simfonia n. 4 de Malher a la Filharmònica de París i va tornar amb Sir Simon Rattle i l’estrena mundial d’Exiles (Exilis) de Julian Anderson al Barbican Hall de Londres, peça que torna a interpretar amb Robin Ticciati i l’Orquestra Simfònica Alemanya de Berlín uns quants mesos més tard. Aquesta temporada Stagg ha afegit al seu repertori el paper de Rosalinde a Die Fledermaus (El ratpenat) en un muntatge semiescenificat amb l’Orquestra Nacional de Lió i la direcció de Nikolaj Szeps-Znaider i ha tornat a Lió per interpretar les Vier letzte Lieder (Quatre últimes cançons) de Strauss sota la batuta de Markus Stenz. Altres recitals destacables d’aquesta temporada són la Gran missa en Do de Mozart, amb la Staatskapelle Berlin i Zubin Mehta; la Missa Solemnis de Beethoven, amb l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, i Sheherazade de Ravel i Ariettes Oubliées (Cançons oblidades) de Debussy, amb l’Orquestra Simfònica de Norrköping i la direcció de Karl Heinz Steffens.
Des de l’octubre de l’any 2020, Stagg és directora del Consell del Patronat de l’Òpera Melba, és la primera exalumna becada que ha estat nomenada al càrrec i la primera directora internacional.