Repertoire
‘Per les salonnières, i no’
Robert de Visée (1650-1733):
Livre de pieces pour la guittarre dedié au Roy, 1686
Suite en Re mineur:
Prelude
Allemande
Courante
Passacaille
Bourée
Gigue
Francisco Guerau (1649-1722):
Poema Harmónico compuesto de varias cifras para el temple de la guitarra española, 1694 Passacalles de primer tono
Compassilo-17 diferencias Marionas
8 diferencias Pavanas
12 diferencias
Giovanni Paolo Foscarini (1600-1647):
I quatro libri della chitarra spagnola, 1635
Tocatta detta la inamoratta
Passacalli passeggiati
Corrente la Sprezzata
Toccatta musicalle detta la fedelle
Passacagli Passegiati sopra l’E Corrente francese con le sue parti doppie
Francesco Corbetta (1615-1681):
La Guitarre Royalle, 1671
Le Tombeau sur le mort de Madame d’Orleans
La Sarabande
Gaspar Sanz (1640-1710)
Instrucción de música sobre la guitarra española, 1674
Pavanas por la D con partidas al Ayre Español
Jiga inglesa
Bailete frances
Paseos por 4º tono
Passacalle sobre la D con muchas diferencias para soltar una y otra mano
Santiago de Murcia (1673-1739)
Codex Zaldivar No.4 Mexico c.1730
Fandango
Gaspar Sanz (1640-1710)
Instrucción de música sobre la guitarra española, 1674
Canarios
Josep Maria Martí Duran (1981)
Una Perica
ARTISTS
Josep Maria Martí Duran, tiorba and guitars from the collection of the Music Museum
Programme
Josep Maria Martí Duran plays plucked string instruments with various leading early music groups, including Le Concert des Nations and Hespèrion XXI, L’Arpeggiata, Cafe Zimmermann, Los Músicos de Su Alteza and La Terza Prattica, and has made recordings for labels such as Alpha, Sony and Warner Classics.
The project he is presenting at the Museu de la Música is based on the historical origins of the guitar and introduces visitors to the sounds produced by the Museum’s collection of historical guitars.